El blog d'en Joan Ferran

19.2.11

SOBRE ELS NOUS ASPIRANTS A PRIMER SECRETARI/ARIA.....


Jo no pretenc ser primer secretari del PSC però, modestament, estic convençut de que l'esquerra ha de reflexionar, a fons, sobre els reptes que ens vénen a sobre, i fer ho amb perspectiva històrica, amb un projecte polític pensat, també, a llarg termini.

Jo no pretenc ser primer secretari del PSC però crec que caldrà explicar, sense complexos, a la ciutadania on és l'origen de la crisi actual i quina és la lògica del sistema capitalista.

Jo no pretenc ser primer secretari del PSC però opino que, més enllà de la, sens dubte, necessària confecció d' equips nous de direcció partidària, de fabricar candidats o jubilar generacions... caldrà decidir on es imprescindible presentar la batalla de les idees i el combat ideològic -potser a contra corrent-enfront la moda neo liberal i el neopopulisme a la europea que ens contamina.

Jo no pretenc ser primer secretari del PSC però em sembla que no s'hi val a improvisar i deixar-se fotografiar amb rostre seductor per satisfer la demanda dels afalagadors sense escrúpols, ni la mediàtica.

Jo no pretenc ser primer secretari però demanaré, als que aspirin a ser-ho, la construcció d'un relat, un discurs i una alternativa clarament d'esquerres als governs de dretes on es prioritzin les polítiques socials i els valors de la igualtat, la solidaritat i la justícia social.